آریا عظیمی نژاد 20 میلیون تومان از صحرا کریمی گرفته است؟ + عکس

0

خبرینا | صحرا کریمی نویسنده و کارگردان متولد ایران به تازگی با انتشار توییتی مدعی شده که آریا عظیمی نژاد آهنگ ساز و مجری ایرانی مبلغ ۲۰ میلیون تومان پول او را به عنوان پیش پرداخت برای ساخت آهنگ از او گرفته اما نه تنها کاری نساخته بلکه پول را نیز پس نداده است!

عکس: ماجرای ۲۰ میلیون تومان پول صحرا کریمی و آریا عظیمی نژاد واقعیت دارد؟

ماجرای صحرا کریمی و آریا عظیمی نژاد

صحرا کریمی که در چند فیلم ایرانی نیز بازی کرده، در توییتر خود گفته که بابت ساخت موسیقی فیلم «حوا، مریم، عایشه» به آریا عظیمی نژاد ۲۰ میلیون تومان پول داده اما این آهنگساز ایرانی علاوه براینکه موزیکی برای فیلم نساخته حتی پول را نیز پس نداده است.

توییت صحرا کریمی بدون مدرک!

صحرا کریمی با ریتوییت یک توییت دیگر که در آن درخواست کمک به یک زندانی در ایران شده نوشته:

یک آهنگساز ایرانی “آریا عظیمی نژاد” برای ساخت موسیقی فیلم «حوا، مریم، عایشه» از من ۲۰ میلیون تومان سه سال پیش، پیش پرداخت گرفت؛ آهنگ را نساخت و پول را هم به هزار بهانه پس نداد.

در اینجا از ایشان خواهش می کنم حالا پول مرا ندادی، حداقل به این حساب واریز کن و هموطن خودت را نجات بده!

عکس: توییت صحرا کریمی در مورد آریا عظیمی نژاد و مبلغ ۲۰ میلیون تومان

خانم کریمی در جواب فرد دیگر در زیر همان توییت ادامه داده:

متاسفانه دوست نزدیک تدوینگرم بود و من اعتماد کردم؛ بعد همه را واسطه کردم که پول را بدهد؛ آقای دلپاک، آقای سحر خیز، خانم مهاجر همه را گفتم که به ایشان بگو پولم را بدهد؛ اما بهانه آورد و نداد و چون قرار داد نداشتم کلن زیرش زد. فیلم من اصلا موسیقی متن نداره. این هم از هنرمند مطرح.

عکس: توییت صحرا کریمی در مورد آریا عظیمی نژاد و مبلغ ۲۰ میلیون تومان / twitter.com/sahraakarimi

البته این نکته را نیز باید گفت که خانم صحرا کریمی هیچ گونه مدرکی به جز اعلام نام ۳ نفر به عنوان شاهد ماجرا ارائه نکرده است.

واکنش ها به ادعای صحرا کریمی در مورد آریا عظیمی نژاد

بعد از انتشار این توییت ها، چندین کاربر ایرانی و همچنین تعدادی کانال و صفحه در شبکه های مجازی به این موضوع واکنش نشان دادند اما هنوز آریا عظیمی نژاد به این ماجرا واکنشی نشان نداده است!

اختلاس میلیونی صحرا کریمی از ریاست افغان فیلم!

بعد از سلطه طالبان بر کشور افغانستان، صحرا کریمی که ریاست افغان فیلم را برعهده داشت مجبور به ترک کشورش شد، در همین حال “خبرگزاری رها” گه در افغانستان فعالیت می کند، در رابطه با اختلاس خانم کریمی نوشته است:

جمعی از فیلمسازان افغان که به صورت قراردادی با ریاست افغان فیلم همکاری داشته و یا از کارمندان این ریاست از وزارت اطلاعات و فرهنگ بوده اند از اختلاس چند میلیون افغانی صحرا کریمی رئیس (پیشین) افغان فیلم سخن می گویند.

فیلمسازان کشور که برخی از آنها به دلیل تهدیدهای امنیتی از کابل خارج شده اند می گویند در کنار تمامی آن رفتارهای ناپسند که ذکر شد، موضوعی که بیش از همه برای همه ناراحت کننده بود مسئله اختلاس خانم کریمی است.

حزب الله سلطانی که از اعضای «هیات پول» ریاست افغان فیلم بود، می گوید بجز کمک های موسسات خارجی مانند «بریتیش کانسیل»، به طور مجموع در حدود ۳۹ میلیون افغانی بودجه از سوی دولت افغانستان برای ساخت چند فیلم و مستند به ریاست افغان فیلم طی دوران ریاست خانم صحرا کریمی داده شد.

جدیدترین عکس صحرا کریمی در یک جشنواره

او می گوید “جشنواره هایی که برگزار می گردید هم بودجه و یا کمک های جداگانه ای داشت. برای نمونه، بریتیش کانسیل در یک اقدام در حدود به ارزش ۴۰ هزار دالر وسایل و لوازم برای ریاست افغان فیلم اعطا کرد که از آن لوازم، یک دستگاه کامپیوتر مک بوک پرو به ارزش در حدود ۵ هزار دالر در اختیار شخصی خانم کریمی است که هم اکنون در اروپا است؛ در حالیکه آن لوازم متعلق به ریاست افغان فیلم است.”

البته این گزارش خیلی بیشتر از این دو سه پارگراف بالا است و به طور کامل و با مستند به موضوع اختلاس خانم صحرا کریمی می پردازد.

خانم صحرا کریمی در ۱۳۹۸ از سوی کمیسیون اصلاحات اداری به عنوان رئیس جدید افغان فیلم که نهادی دولتی است معرفی شده بود، حتی آنجلینا جولی بازیگر آمریکایی نیز انتخاب او را تبریک گفته بود.

نظرات