بازیگر نقش مادر صدرا در سریال پوست شیر کیست بیوگرافی و عکس

0

بازیگر نقش مادر صدرا در سریال پوست شیر کیست بیوگرافی و عکس

رویا جاویدنیا بازیگر نقش مادر صدرا در سریال پوست شیر میباشد رویا جاویدنیا زاده ی دهم مرداد ماه سال ۱۳۴۴ می باشد. او هم اکنون ۵۷ سال دارد وی تحصیل کرده رشته ی هنرهای تجسمی در شاخه سفالگری می باشد.

بازیگر نقش مادر صدرا در سریال پوست شیر کیست بیوگرافی و عکس

بیوگرافی بازیگر نقش مادر صدرا در سریال پوست شیر

رویا جاویدنیا متولد ۱۰ مرداد ۱۳۴۴ است. وی فارغ التحصیل رشته ی هنرهای تجسمی زیر رشته ی سفالگری است. او در سال ۸۴ پا به دنیای بازیگری گذاشت و در سال ۹۶ با بازی در فیلم سینمایی سایه بان به شهرت رسید.

رویا جاویدنیا لیسانس رشته هنرهای تجسمی شاخه ی سفال گری است . از سن ۴۱ سالگی وارد سینما شد و تاکنون به خوبی هم دیده شده است.

بازیگر نقش مادر صدرا در سریال پوست شیر کیست بیوگرافی و عکس

وی از طریق کار سفال گری با کارگردانان و بازیگران زیادی معاشرت دارد و از همین طریق برای اولین بار ایرج کریمی در سال ۸۳ از او برای بازی در فیلم «باغ های کندلوس» دعوت کرد اما مشکلاتی مسبب به نتیجه نرسیدن این همکاری بود.

از سفالگری تا بازیگری

سریال هم سایه روایتگر سریالی ملودرام عاشقانه با فضای اجتماعی اما فضای جدیدی از مهاجران افغانستانی در ایران را به نمایش بگذارد. همه‌ چیز در بسترِ خانواده و عشق و دوری از رفتارهای ناسیونالیستی و نژادپرستانه اتفاق می‌افتد.. موضوع سریال «هم سایه» درباره افغانستانی‌هایی است که در تهران زندگی می‌کنند.

بازیگر نقش مادر صدرا در سریال پوست شیر کیست بیوگرافی و عکس

اما یکسال بعد به دعوت مازیار میری در فیلم « به آهستگی» بازی کرد اما با بداقبالی سکانس هایش از این فیلم حذف شد ، در نهایت سال ۸۴ بود که پایش به سینما باز شد .

رویا جاویدنیا در سال ۹۱ با فیلم «گس» به کارگردانی اسدی زاده به سینما آمد و اتفاقا این فیلم در جشنواره رم ۲۰۱۳ جایزه بهترین مجموعه بازیگران را دریافت کرد ، رویا جاویدنیا در این فستیوال دریافت کننده ی این جایزه بود.

سوابق

این هنرمند فعال سال های زیادی درگیر کار سرامیک و سفال بود به همین خاطر روحیه خاکی و خودمانی که دارد بیان نموده که از همین خاک و رشته سرچشمه می گیرد. از همین کار سفال گری با کارگردانان و بازیگران بسیاری رابطه داشت و از همین واسطه با آقای ایرج کریمی از او برای بازی در فیلم “باغ های کندلوس” در سال ۸۳ دعوت به کار کرد، اما بنابر مشکلات و مسائلی این همکاری صورت نگرفت. او بعد از آن در سال ۸۴ با پیشنهاد مازیار میری در فیلم سینمایی ” به آهستگی” بازی کرد ولی همه سکانس ‌هایی که او در آن ‌ها حضور داشت سانسور شد و از فیلم کنار رفت. تا اینکه در سال ۱۳۸۴ با بازی در فیلم «عصر جمعه» به کارگردانی مونا زندحقیقی پایش به سینما باز شد که این فیلم در جشنواره رم ۲۰۱۳ جایزه بهترین مجموعه بازیگران را دریافت کرد.

نظرات