سبزه عید با بذر چمن + چمن عید نوروز 1402

0

در این پست می توانید کاشت انواع سبزه عید و سبزه عید با بذر چمن و چمن عید نوروز ۱۴۰۲ و ایده کاشت سبزه عید ۱۴۰۲ و انواع سبزه عید و بهترین سبزه عید ۱۴۰۲ و کاشت سبزه عید با دانه مرکبات را مشاهده کنید.

سبزه عید با بذر چمن

سبزه عید با بذر چمن

سبزه عید با بذر چمن

در این روزهای پایانی سال و با توجه به نزدیک شدن سال جدید یکی از چالش‌های بانوان عزیز تهیه سبزه عید در زمان مناسب است. شاید برخی تصور کنند سبز کردن حبوبات کار دشواری نیست، اما از آنجایی ‌که زمان رشد هر یک از حبوبات و نحوه نگهداری آن‌ها متفاوت است، ممکن است مجبور شوید چندین بار این کار را با سعی و خطا پیش ببرید و نهایتا سبزه عید را از بیرون خریداری کنید.

سبزه عید با بذر چمن

سبزه قالبی

سبزه عید با بذر چمن

در این روش منظور از ظرف یا قالب مشخصی برای سبزه است که از قبل ساخته یا تهیه شده است که پس از آماده شدن
بذرهای انتخاب شده آنها را درون این ظروف یا قالب ها ریخته و رسیدگی های بعدی را تا سبز شدن کامل انجام می دهیم.
بذرهای مورد استفاده برای این نوع از سبزه عبارتند از: ماش، گندم و عدس

سبزه عید با بذر چمن

کاشت سبزه عید با بذر چمن

سبزه عید با بذر چمن

بهتره بذر چمن رو فقط داخل آب نکارین. از خاک به عنوان بستر کشتش استفاده کنین. من خاک باغچه ریختم. کف ظرف رو با خاک حدود دو سانتی متر پر کردم. بعدشم خاک رو با دست فشرده کردم.

بذر چمن رو روی سطح خاک بطور یکنواخت پخش کردم. من احساس کردم بذرم یه کم ناخالصی و پوست داره، واسه همین زیاد ریختم. الان به نظرم خوب سبز شده. هنوز دارن ریز ریز جوونه می زنن و از خاک میان بیرون.

بذر رو هم با دست فشرده کنین که با خاک درگیر بشه.

سبزه عید با بذر چمن

بذر چمن ریز هست و نباید خیلی عمیق کشت بشه. واسه همین روی چمن رو فقط یه لایه ی نازک از خاک برگ ریختم. بعدشم دوباره با دست فشرده ش کردم.

بعدشم آروم آب پاشیدم روی ظرف. با دست نم نم آب بپاشین که بذرها جا به جا نشن و یه جا جمع نشن. چمن آب زیادی لازم داره. پس از همین جا به بعد باید دقت کنین که مدام بستر کشت مرطوب باشه و خشک نشه.

سبزه عید با بذر چمن

سبزه عید را کی بکاریم؟ بهترین زمان کشت سبزه برای عید چه زمانی است؟

عدس : دو هفته قبل از اسفند ماه
شنبلیله و ارزن : ۱۶ اسفند
ماش : ۱۸ اسنفند
گندم : ۲۰ اسفند
خرفه و شاهی : ۲۲ اسفند ماه

نظرات