عکسی از فیلم توقیف شده کاناپه کیانوش عیاری که جنجالی شد

0

دو تصویر از فیلم سینمایی کاناپه

عکس جنجالی از فیلم توقیف شده کاناپه

خبرینا | به تازگی صفحه پارسی سینما عکسی از فیلم توقیف شده کاناپه به کارگردانی کیانوش عیاری و محصول سال ۱۳۹۵ منتشر کرده که بازیگران زن داخل کشور با گذاشتن کلاه گیس در این فیلم حضور دارند.

عکس بازیگران با کلاه گیس در فیلم کاناپه کیانوش عیاری / منبع: صفحه اینستاگرام پارسی سینما

این عکس یکی از موضوعات داغ روز فضای مجازی شده و حواشی بسیاری داشته است.

حاشیه های فیلم کاناپه کیانوش عیاری

فیلم سینمایی “کاناپه” به تهیه‌کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری، فیلمساز نام‌آشنای سینمای ایران، محصول ۱۳۹۵ است. اجازه نمایش این فیلم در جشنواره فجر ۹۵ با دردسرهای زیادی روبرو شد. به گفته‌ی دبیر جشنواره این فیلم “به دلیل مسائل ممیزی مورد بررسی قرار نگرفت” و از شرکت در بخش مسابقه جشنواره بازماند.

ابراهیم داروغه، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان امور سینمایی وقت در این باره گفته بود که “موضوع حجاب در کاناپه مطرح است و تصمیم اکران فیلم فراتر از تصمیم ماست.”

موضوع فیلم کاناپه

این فیلم روایت زندگی ۲ خانواده‌ای است که می‌خواهند با هم وصلت کنند اما در نهایت یک کاناپه باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آنها می‌شود.

بازیگران با حجاب فیلم کاناپه

بازیگران فیلم کاناپه

شش بازیگر اصلی زن فیلم “کاناپه” موهای خود را تراشیده‌اند و در تمامی صحنه‌ها از کلاه‌گیس به جای روسری استفاده کرده‌اند. فرهاد آئیش، فرگل فربخش، ابوالفضل پورعرب، فریبا کامران، بیتا بیگی، بابک حمیدیان و آتوسا انواریان از بازیگران فیلم کاناپه هستند.

واکنش ها به عکس منتشر شده از فیلم کاناپه

با انتشار عکس بازیگران فیلم کاناپه تعدادی از کاربران به این موضوع واکنش نشان دادند که در زیر بعضی از آنها را میخوانیم.

امید رییس دانا سازنده موسیقی این فیلم در توییتر نوشته:

امروز برای اولین بار پارسینما عکسی از «کاناپه» کیانوش عیاری منتشر کرده که خانم‌ها رو بدون حجاب و با کلاه‌گیس نشون می‌ده، آقای عیاری کاناپه رو یکی از بهترین فیلم‌های خودش می‌دونه و من هم به عنوان آهنگساز این فیلم، نظرم همینه
امیدوارم شرایطی پیش بیاد همه در سینما تماشایش کنیم.

کاربری به نام پژمان موسوی نوشته:

روزی در کتاب‌های تاریخ می‌نویسند که در ایران، یک فیلم را فقط به این دلیل که با استفاده از کلاه‌گیس‌های پلاستیکی، زنان را همان‌طور که در زندگیِ واقعی‌شان هستند روایت کرده بود، ۵سال در #توقیف نگه داشتند.

نظرات