جملات آموزنده از پیامبر + حدیث از حضرت محمد

0

در این پست می توانید متن های کوتاه درباره پیامبر اکرم و جملات آموزنده از پیامبر و حدیث از حضرت محمد و جملات ناب درباره پیامبر اکرم و سخنان گهربار از پیامبر اکرم و مجموعه جملات زیبا از پیامبر اسلام (ص) را مشاهده کنید.

   جملات آموزنده از پیامبر

جملات آموزنده از پیامبر

« لَوْ کُنْتُم تُوقِنُونَ بِخَیْرِ الاْخِرَهِ وَ شَرِّها کَما تُوقِنُونَ بِالدُّنیا لاَثَرْتُمْ طَلَبَ الآخِرَهِ.»:

اگر شما مردم یقین به خیر و شرّ آخرت مى داشتید، همان طور که یقین به دنیا دارید، البته در آن صورت، آخرت را انتخاب مى کردید.

جملات آموزنده از پیامبر

مَثَل مؤمنان در دوستی و عُلقه به یکدیگر، مَثَل پیکری است که چون عضوی از آن به درد بیاید، باقی اعضا به تب و بی خوابی دچار می‌شوند.

جملات آموزنده از پیامبر

زن را محترم نمی دارد مگر مرد کریم و او را خوار نمی شمارد مگر شخص لئیم.

جملات آموزنده از پیامبر

عکس نوشته حضرت محمد (ص)

« لا تَزُولُ قَدَمَا الْعَبْدِ یَوْمَ القِیمَهِ حَتّى یُسْأَلَ عَنْ أَرْبَع: عَنْ عُمْرِهِ فیما أَفـْناهُ، وَ عَنْ شَبابِهِ فیما أَبـْلاهُ، وَ عَنْ عِلْمِهِ کَیْفَ عَمِلَ بِهِ، وَ عَنْ مالِهِ مِنْ أَیـْنَ اکْتَسَبَهُ وَ فیما أَنـْفَقَهُ، وَ عَنْ حُبِّنا أَهـْلَ الْبَیْتِ.»:

هیچ بنده اى در روز قیامت قدم از قدم برنمى دارد، تا از این چهار چیز از او پرسیده شود:۱ـ از عمرش که در چه راهى آن را فانى نموده،۲ـ و از جوانىاش که در چه کارى فرسوده اش ساخته،۳ـ و از مالش که از کجا به دست آورده و در چه راهى صرف نموده،۴ـ و از دوستىِ ما اهل بیت.

جملات آموزنده از پیامبر

تا دل درست نشود، ایمان درست نخواهد شد و تا زبان درست نشود، دل درست نخواهد بود.

جملات آموزنده از پیامبر

لاینال شفاعتی من اخر الصلوه بعد وقت‌ها
کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهد رسید.
بحارالانوار، ج، ۸۳ ص. ۲۰،

حدیث از حضرت محمد (ص)

جملات آموزنده از پیامبر

« إِنَّ أَهْلَ النّارِ لَیَتَأَذُّونَ مِنْ ریحِ الْعالِمِ التّارِکِ لِعِلْمِهِ وَ إِنَّ أَشَدَّ أَهْلِ النّارِ نِدامَهً وَ حَسْرَهً رَجُلٌ دَعا عَبْدًا إِلَى اللّهِ فَاسْتَجابَ لَهُ وَ قَبِلَ مِنْهُ فَأَطاعَ اللّهَ فَأَدْخَلَهُ اللّهُ الْجَنَّهَ وَ أَدْخَلَ الدّاعِىَ النّارَ بِتَرْکِهِ عِلْمَهُ.»:

همانا اهل جهنّم از بوى گند عالمى که به علمش عمل نکرده رنج مى برند، و از اهل دوزخ پشیمانى و حسرت آن کس سختتر است که در دنیا بنده اى را به سوى خدا خوانده و او پذیرفته و خدا را اطاعت کرده و خداوند او را به بهشت درآورده، ولى خودِ دعوت کننده را به سبب عمل نکردن به علمش به دوزخ انداخته است.

جملات آموزنده از پیامبر

تا عقل کسی را نیازموده‌اید، به اسلام آوردن او وقعی نگذارید.

جملات آموزنده از پیامبر

سخت‌ترین دشمن تو، همانا نفس اماره است که در میان دو پهلوی تو جا دارد.

نظرات