سفره عقد 2023 | سفره عقد لاکچری در خانه

0

در این بخش از دنیای مد اینبار با چند مدل سفره عقد ۲۰۲۳ – ۱۴۰۲ از جدیدترین ژورنالها و تصاویر بروز در خدمت شما هستیم. از این رو ما در این مطلب جدیدترین و خاص ترین طرح های سفره عقد را جمع آوری کرده ایم که مطمئنیم میتواند ایده ها و طرح های خوبی به شما دهند. در ادامه مطلب با خبرینا همراه باشید.

چیدن سفره عقد یکی از سنت های قدیمی است که تاریخچه ی آن به زرتشتیان باز می گردد. در ایران باستان رسم به گونه ای بوده است که برای هر مراسم خاصی سفره ای پهن می کردند و آن را به زیبایی آراسته می کردند. و در ادامه با چیدن انواع خوراکی ها و وسایل مربوطه از مهمانان خود پذیرایی می کردند.

جدیدترین سفره عقد 2023

جدیدترین سفره عقد ۲۰۲۳

سفره عقد ۸ جزء اصلی و همیشگی داشته و بنا به سلیقه شما و مجری طرح چند جزء فرعی نیز دارد که هر کدام از این اجزا معانی و نمادهای خاص خودش را دارد. گردو، بادام، فندق، نان سنگک، نقل، اسپند، تخم‌مرغ و البته کلام الله مجید این‌‌ها یک سفره عقد به یاد‌ماندنی را شامل می‌شود.
بعضی از عروس‌خانم‌ها سبک چیدن سفره عقد‌های مدرن را می‌پسندند. این نوع سفره عقد به ۲ روش چیده می‌شود. اگر برای چیدن سفره عقد مدرن هزینه کرده‌‌اید، قسمت پایه کار را با آب و آینه انتخاب کنید. در این روش هیچ ظرفی برای چیدن ۸ جزء اصلی نیست و طراحی اصلی سفره براساس شمع و گل است.
در بالای سفره و روبه‌روی عروس و داماد آینه‌ و شمعدان می‌گذارند تا در زمان جاری شدن خطبه عقد، عروس و داماد به هم نگاه کنند و دل‌های آنها نسبت به هم صاف و درخشنده شود. شمع و شمعدان سمبل روشنایی و گرمی در پیوند است. کله قند نماد باریدن شادی و خوشی بر سر عروس و داماد بوده که در زمان جاری شدن خطبه عقد معمولا خانم‌های خوشبخت پارچه‌ای سفید و حریری بر سر عروس و داماد می‌گیرند و بر سر آن‌ها قند می‌سایند

جدیدترین سفره عقد 2023 جدیدترین سفره عقد 2023 جدیدترین سفره عقد 2023 جدیدترین سفره عقد 2023 جدیدترین سفره عقد 2023 جدیدترین سفره عقد 2023 جدیدترین سفره عقد 2023 جدیدترین سفره عقد 2023 جدیدترین سفره عقد 2023 جدیدترین سفره عقد 2023 جدیدترین سفره عقد 2023

** امیدوارم از دیدن این تصاویر لذت برده باشید **

اختصاصی: خبرینا

نظرات