کلیپ واردات موز آلوده به کرم هلیکوباکتر از سومالی واقعی است؟

0

خبرینا | چند روزی است که کلیپی در فضای مجازی با عنوان موزهای آلوده به کرم وارد شده از سومالی به ایران در حال دست به دست شدن است.

موزهای آلوده به کرم وارد شده از سومالی به ایران واقعی است؟

۱۲ ساعت بعد از خوردن موز دچار مرگ مغزی می شوی!

در این فیلم که در فضای مجازی در حال پخش شدن است با این‌ مضمون که ۵۰۰ تن موز از کشور سومالی وارد کشور شده است که در آن کرمی به نام هلیکوباکتر وجود دارد که بعد خوردن موز، سمی در داخل معده آزاد میشود که بعد از آن علائم زیر نمایان میشود (اسهال استفراغ حالت تهوع سردرد).

این توضیحات ادامه می دهد:  ۱۲ ساعت پس از خوردن موز، فرد دچار مرگ مغزی می شود! لطفا از خرید و خوردن موز در این روزها خودداری کنید یا هم اگر خریدید حتما داخلش را باز کنید فیلم زیر را ببینید متوجه خواهید شد!!

ویدیوی عجیب و مشکوک

در این ویدیو فرد فیلم گیرنده با باز کردن موز، دو سه عدد شی شبیه به کرم که مشخص است واقعی نیست را به بینندگان نشان می دهد! با بررسی دقیق می توان متوجه ساختگی بودن این ویدیو شد.

عکس: ویدیوی منتشر شده از موزی که در آن چند کرم وجود دارد!

کرم هلیکوباکتر چیست؟

به گفته ویکیپدیا:هلیکوباکتر پیلوری (انگلیسی: Helicobacter pylori؛ تلفظ انگلیسی: هلیکوباکتر پایلوری) گونه‌ای از باکتری هلیکوباکتر بوده و شایع‌ترین موجود ذره‌بینی است که انسان‌ها را در بُعد جهانی مبتلا به عفونت ساخته‌ است.

این موجود آنقدر کوچک است که باید با ذره بین آن را پیدا کرد اما در کلیپ منتشر شده به اندازه یک کرم خاکی در موز وجود دارد! جالب است بدانید که از هر ۳ نفر در آلمان یک نفر آلوده به باکتری هلیکوباکتر است.

تکذیب واردات موزهای آلوده

همانطور که انتظار می رفت، رییس اتحادیه بارفروشان کشور با تکذیب واردات موز آلوده، گفت: واردات موز از سومالی نداریم، ایران سختگیرانه‌ترین قرنطینه را در بخش واردات محصولات کشاورزی داراست.

نظرات