یارانه ۲۵۰ هزار تومانی چقدر جدی است؟ + تازه ترین اخبار

0

به گزارش خبرینا، با جدی تر شدن حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی محمتل‌ترین سناریو این است که اعتبار این طرح به صورت مستقیم به مردم پرداخت شود که در صورت اجرای این سناریو، به هر ایرانی ماهانه ۲۵۰ هزار تومان یارانه می‌رسد.

ابراهیم رئیسی در گفتگوی تلویزیونی اخیر خود به صراحت از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی سخن گفت. علاوه بر او، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز اظهارات مشابهی داشته است.

وزیر اقتصاد نیز با اعلام اینکه مدت‌هاست موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح است اما اجرایی نمی‌شود و این روند باید تغییر کند، از بررسی پیشنهاد پرداخت کارت اعتباری به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم در ستاد اقتصادی دولت خبر داد.

با این دو خبر به نظر می‌رسد سناریو حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص اعتبار این کار برای پرداخت یارانه مستقیم به مردم جدی شده است. اما اگر این سناریو اجرا شود، به هر ایرانی چقدر یارانه داده خواهد شد؟

پیشنهاد یارانه نقدی ۲۵۰ هزار تومانی شامل چند میلیون ایرانی می‌شود؟

سال گذشته سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر ادغام یارانه‌های پرداختی در قالب یک یارانه مشخص، گفت: براساس این مصوبه، طوری برنامه‌ریزی شده که با ادغام یارانه‌های پرداختی، تقریبا به ازای هر فردِ مشمول، بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان یارانه در ماه پرداخت شود که به عنوان مثال یک خانواده ۳ نفره، حدود ۷۵۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهد کرد.

وی همچنین شمول جمعیتی دریافت یارانه نقدی در روش جدید را بیش از ۵ دهک جامعه و بالای ۴۵ میلیون نفر دانست و افزود: این اقدام تا حدودی می‌تواند هزینه‌های خانوار‌های کم‌درآمد را جبران کند.

نظرات