تزیین سبزه عید برای عروس + سبزه عید 1402

0

در این پست می توانید تزئین انواع سبزه های عید و تزیین سبزه عید برای عروس و سبزه عید ۱۴۰۲ و ایده جدید تزئین سبزه عید ۱۴۰۲ و تزئین جدید سبزه عید برای نو عروس ها و بهترین ایده برای تزئین سبزه عید را مشاهده کنید.

تزیین سبزه عید برای عروس

تزیین سبزه عید برای عروس

تزیین سبزه عید برای عروس

تزیین سبزه عید برای عروس

سبزه همیشه یکی از زیبا‌ترین ارکان سفره هفت سین بوده است و سرزندگی و جلوه خاصی به آن می‌بخشد. برای سبزه عید برای عروس می‌توانید از دانه‌های عدس، گندم، ماش، خاکشیر و یا حتی هسته‌ پرتقال و نارنج هم استفاده کنید. در اینجا مدل‌های جدید سبزه عید عروس را برایتان جمع آوری کرده و توضیحاتی نیز در رابطه با روش کاشت سبزه عید بعضی از دانه‌ها برای شما آورده‌ شده است. امیدواریم با دیدن این نمونه‌ها ایده‌هایی برای خلق مدل‌های جذاب و زیبا به ذهنتان برسد.

تزیین سبزه عید برای عروس

تزیین سبزه عید ۱۴۰۲

تزیین سبزه عید برای عروس

چون حدود دو هفته طول می‌کشد تا سبزه هسته مرکبات جوانه بزند. برای درست کردن سبزه هفت سین با تخم پرتقال و نارنج و لیموشیرین ابتدا هسته‌ها را به مدت یک روز در آب خیس کنید.خیس کردن هسته را به این دلیل انجام می‌دهیم که پوست هسته به راحتی جدا شود. بعد از یک روز خیس خوردن پوست هسته به راحتی جدا می‌شود و کوچک‌ترین آسیبی به هسته وارد نمی‌شود.

تزیین سبزه عید برای عروس

روش‌های کاشت دانه‌های مختلف برای سبزه عید عروس

تزیین سبزه عید برای عروس

در ابتدا گندم‌ها را درون کاسه بزرگی از آب بریزید و بگذارید به مدت ۱ تا ۲ روز خیس بخورند. در این مدت آب گندم‌ها را چندباری عوض کنید. بعد از ۲ روز که جوانه‌های کوچکی روی گندم ایجاد شد آن‌ها را داخل یک پارچه‌ی نخی بریزید و به مدت ۲ تا ۳ روز در کنار پنجره در معرض نور آفتاب قرار دهید.

تزیین سبزه عید برای عروس

در این مدت باید پارچه‌ای که روی گندم است مرطوب بماند تا به دانه‌های گندم آب برسد، پس مرتب آن را با اسپری خیس کنید. بعد از این مدت جوانه‌های گندم به خوبی رشد می‌کنند و قابل مشاهده‌اند. در این مرحله شما می‌توانید آن‌ها را به داخل ظرف اصلی که عمق کمی هم دارد منتقل کنید.

تزیین سبزه عید برای عروس

اکنون می‌توانید به طور مستقیم به گندم‌ها آب بدهید، اما فراموش نکنید که در اینجا نیز باید روی جوانه‌ها را با پارچه مرطوب بپوشانید. زمانی که رنگ جوانه‌ها سبز شد می‌توانید پارچه را از روی آن بردارید و ظرف را در معرض نور خورشید قرار دهید. بعد از گذشت چند روز سبزه گندم شما آماده‌ است.

نظرات