کاشت سبزه عید با پنبه + کاشت سبزه عید برای عید 1402

0

در این پست می توانید کاشت سبزه عید با انواع دانه ها و کاشت سبزه عید با پنبه و کاشت سبزه عید برای عید ۱۴۰۲ و کاشت بهترین سبزه عید و کاشت جدیدترین سبزه عید و ایده کاشت سبزه عید ۱۴۰۲ را مشاهده کنید.

کاشت سبزه عید با پنبه

کاشت سبزه عید با پنبه

کاشت سبزه عید با پنبه

روش اول ساخت سبزه عید مدل کلاه :
برای درست کردن سبزه عید نوروز فانتزی به شکل کلاه ابتدا یه اسفنج بگیرین و به شکل کلاه برشش بدین. سپس اسفنج را به مدت ۲۴ ساعت توی یه ظرف آب قرار بدین تا حسابی خیس شه و آب را به خودش بگیره.

کاشت سبزه عید با پنبه

سپس دانه های شاهی را به مقدار دلخواه در آب خیس کنید تا زمانیکه لزج بشه و لعاب دار، سپس روی سطح اسفنج بکشید تا تمام سطح اسفنج را بگیره

کاشت سبزه عید با پنبه

(این نوع سبزه به دلیل اسفنجی که داره لازم نیست که مدام بهش آب بدین ، کافیه روزی چند بار داخل ظرفی که سبزه رو توش درست کردید کمی آب بریزین،خود اسفنج آب و جذب می کنه و در مواقع نیاز به گیاه میده)
حدود ۴ الی ۶ روز طول می کشه تا کلاه شما از سبزه سبز بشه ، در انتها با ربان و غیره تزیین کنید.

کاشت سبزه عید با پنبه

چگونگی کاشت سبزه شاهی

کاشت سبزه عید با پنبه

همانطور که آگاه هستید تزئین و کاشت سبزه پیش از سال نو یکی از آداب و رسوم سنتی و دیرینه کشور ما محسوب می شود و می تواند که زیبایی و جذابیت سفره شما را چندین برابر نماید. البته شاید خرید سبزه آماده برای اغلب افراد امری راحت باشد ولی لذتی که در سبز کردن سبزه است نیاز به کمی زحمت خواهد داشت. توجه داشته باشید که برای کاشت سبز عید بایستی زودتر اقدام بکنید. بهتر است بدانید دلیل اینکه پیش از عید نوروز اغلب سبزه هایی که در بازار مشاهده می کنید سبزه عدس و سبزه گندم هستند این است که این سبزه ها از ماندگاری بالایی برخوردار هستند و حتی با دست خوردن نیز کمی دیرتر خراب خواهند شد. اگر بانویی خوش سلیقه هستید و در انجام کارهای خود ظرافت خاصی به خرج می دهید پیشنهاد می کنیم که امسال به کاشت سبزه شاهی بپردازید تا از لذت آن هم بهره مند شوید.

کاشت سبزه عید با پنبه

مرحله دوم: تهیه سبزه شاهی روی کوزه

کاشت سبزه عید با پنبه

دور تا دور کوزه مورد نظر را جوراب یا یک لایه پنبه بکشید و بعد با بذر شاهی حسابی کاور کنید دقت کنید لبه و اطراف را حسابی کاور کنید تا در نهایت سبزه زیبا تری داشته باشید و بعد داخل کوزه آب بریزید تا رطوبت لازم به آن برسد و روی آن آب اسپری کنید و یک نایلون روی آن کشیده و در دمای محیط قرار دهید و در هوای آشپزخانه قرار دهید و روی نایلون را چند سوارخ ایجاد کنید تا هوا عبور کنید و روی دو بار اسپری آب بزنید و زمانی که بذر شروع به جوانه زدن کرد نایلون را بردارید و صبر کنید تا سبز شود.

نظرات