اعلامیه ترحیم عجیب آرمان عبدالعالی جنجالی شد! + عکس

14

خبرینا | در چهارشنبه ی گذشته پس از عدم گذشت خانواده غزاله شکور و با اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی جوان، یکی از جنجالی ترین پرونده های قتل چند سال اخیر بسته شد! پرونده ای که در آن جنازه غزاله شکور که توسط آرمان عبدالعالی به قتل رسیده هنوز پیدا نشده است!

اعلامیه ترحیم جنجالی آرمان عبدالعالی

اعلامیه ترحیم عجیب آرمان عبدالعالی

پس از اجرای حکم و اعدام آرمان عبدالعالی خانواده آرمان طبق رسوم تصمیم به برگزاری مراسم گرفتند که در این میان انتشار آگهی ترحیم آرمان عبدالعالی در فضای مجازی جنجالی شد.

در این آگهی ترحیم خانواده آرمان عبدالعالی از افرادی که در این مدت اخبار مربوط به آرمان را دنبال کرده و با آنها ابراز همدردی کرده بودند برای حضور در مراسم دعوت کرده اند.

در متن این اعلامیه آمده است: جوانم، جگرگوشه ام، آرمان عبدالعالی، ما را ترک کرده و به دنیای زیباییها و مهربونیها پرکشیده، عمر با عزتش کوتاه ولی به مثابه صد سال عمیق و اثرگذار بود. مظلوم زیست و مظلوم رفت. او اسوه متانت، شخصیت، مهربانی، بخشندگی، ادب، امید و انگیزه بود. تا ابد به تو افتخار می کنیم. مامان و بابا، کاترین و کامیار و تنها برادر آرتین.

عکس: اعلامیه ترحیم آرمان عبدالعالی

قرار است مراسم سوم این جوان امروز جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ برگزار شود.

آرمان عبدالعالی متولد ۱۳۷۵ در تهران می باشد، او در حال تحصیل در رشته کامپیوتر بود و در رشته تربیت بدنی در دانشگاه پذیرفته شده بود که فاجعه تلخی زندگیش زیر و رو کرد و در اوایل جوانی به علت قتل به زندان افتاد و به تازگی حکم قصاصش اجرا شد.

واکنش ها به اعلامیه ترحیم عجیب آرمان

اما انتشار متن اعلامیه ترحیم آرمان عبدالعالی با واکنش های فراوان کاربران در فضای مجازی روبرو شده است. در ادامه تعدادی از این واکنش ها را با هم میخوانیم:

کاربری گفته :
ادبیات زجر دهنده ای که پدر و مادر آرمان در تحریر اعلامیه استفاده کردن قشنگ نشون میده در مدت هشت سال چرا نتونستن رضایت اولیای دم رو بگیرن تازه میشه فهمید آرمان محصول تربیت چه افرادی بوده!

کاربری با اشاره به متن اعلامه ترحیم نوشته : اسم و عکس رو نمیدیدم فکر میکردم این توصیفات برای سازنده داروی درمان قطعی ایدز نوشته شده

کاربری در انتقاد به این واکنش ها نوشته : بچه مردم مقصر، قاتل یا هر چی، اعدام شده الان، داغدارن یه پدر و مادری که قطعا زجرآورترین لحظات رو گذروندن حتی اگر احمق ترین آدمای دنیا باشن
ول کنین دیگه برای متن اعلامیه هم باید با ۸۰ میلیون نفر هماهنگ میکردن تا به کسی برنخوره!
چقدر چندش آوره اینهمه قضاوت!!

و کاربری دیگر می نویسد: از تک تک کلمات این اعلامیه میشه فهمید چرا کشت و چرا بخشید نشد!

کاربر دیگری با اشاره به متن اعلامیه ترحیم نوشته : در آگهی ترحیم #آرمان_عبدالعالی نوشتند «تا ابد به تو افتخار می‌کنیم»
این همه هم‌دلی و هم‌دردی با خانواده‌ای که دخترش به قتل رسیده دقیقا نشان می‌دهد که مسیر آرمان چطور به اینجایی که می‌بینیم ختم شد

حکم اعدام آرمان عبدالعالی اجرا شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:

حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور طی سالهای اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا آخرین لحظات هم ادامه داشت، سحرگاه امروز در زندان رجایی شهر اجرا شد.

آرمان عبدالعالی در جلسه صلح و سازش با خانواده مقتول (غزاله شکور)

لازم به ذکر است آرمان عبدالعالی، در سال ۱۳۹۲ مرتکب قتل غزاله شکور شد و به قصاص محکوم گردید.

14 دیدگاه در “اعلامیه ترحیم عجیب آرمان عبدالعالی جنجالی شد! + عکس

  1. شبنم گفت:
    ۸
    ۲۵

    آفرین به چنین پدر و مادر فهیم و باشعور که حتی بعد از اعدام پسرشان اورا ستودند و معلوم میشود واقعا از ادب و تربیت خاص برخوردار بوده و عدم‌گذشت خانواده شکور سر پوش گذاشتن به تربیت نادرست و بی بند و باری دخترشان بوده

    1. یکتا گفت:
      ۱۰
      ۹

      من هم برای ارمان و غزاله سوگوارم و ب هیچکسی ربطی نداره ک خانواده ی آرمان چ متنی رو برای اعلامیه نوشتن
      اونقدر حسود نباشین حداقل در این یک مورد

    2. ناشناس گفت:
      ۱۵
      ۹

      دختر خراب بود باید بکشیش باید تکه تکه اش کنی بندازی زنداننن ماشالا یک مشت داعشی داریم تو کشورمون

    3. نازنین گفت:
      ۴
      ۵

      مناسفم از این طرز فکر.

    4. نازنین گفت:
      ۸
      ۴

      متاسفم از طرز فکرت شبنم خانم

    5. سعید گفت:
      ۸
      ۳

      اینجاست که دیگه به تواحمق بایدسیلی زد نادان

    6. ناشناس گفت:
      ۱۱
      ۲

      شبنم خانم مطمئنی پدر مادر آرمان فهمیم بودن؟؟
      از متن اعلامیه خودشونو نشون دادن
      واقعا مگ اینک خودشون فقط ب پسرشون افتخار کنن

    7. ناشناس گفت:
      ۴
      ۱۱

      باهات موافقم. دوستای غزاله گفتن دوست پسرای زیادی داشته. یه دختر خراب و بی بندوبار بوده. الانم معلوم نیست مرده باشه. شاید با یکی از دوستاش فرار کرده.

  2. ناشناس گفت:
    ۵

    مرد و راز قتل تا ابد سربه مهر موند

  3. علی گفت:
    ۱۴
    ۵

    شرم بر اون شبنم نامی که میگوید غزاله بی بندوبار بوده….شرم بر مغز فسیل شده ی شما

    1. ناشناس گفت:
      ۴
      ۷

      بی بند وبار بوده دیگه. پسر مردم تو خونه خواب بوده. به زور رفته خونشون معلوم نیست چی گفته خون طرف رو به جوش اورده.

  4. سارا گفت:
    ۷
    ۱۲

    غزاله ۱۹ ساله بود، یعنی دو سال از آرمان بزرگتر (عقل یک دختر در این سن بسیار بیشتر از یک پسر ۱۷ ساله است)
    چرا غزاله بدون اجازه به خانه دوست پسرش رفت؟ آیا قوانین اسلامی در ایران این موضوع را نادیده گرفتند؟
    آرمان کودکی بود که باید تحت روانپزشکی و روانکاوی قرار میگرفت و دلیل قتل روشن تر برای عموم مطرح میشد.
    من برای خانواده غزاله و آرمان هر دو متاثرم، ولی این ماجرا میتوانست پایان بهتری داشته باشد.
    آرمان اگه بخشیده میشد، تا پایان عمرش این فاجعه را فراموش نمیکرد، با گرفتن جانش، آیا پدر و مادر غزاله الان احساس راحتی میکنند؟ آیا کشتن آرمان ، غزاله را زنده کرده؟ از خودتان سوال کنید تنها گذاشتن دو بچه که نهایتا کارشان به قهر و دوا و هل دادن و کتک کاری رسیده، چیزی نیست که ما همگی در دوران کودکی تجربه کرده ایم؟ من به هیچوجه کار آرمان را توجیه نمیکنم، ولی هیچ توضیحی هم برای قتل او موجه نمیبینم. در ایران قاتلانی هستند که دادگاهی نمیشوند، آیا با قتل چند جوان ، انهم مربوط به جرمی که بیشتر به اشتباه کودکی میماند، دنیا و اسلام و پدر و مادر غزاله خشنود هستند؟ آیا قوانین عزا و جزای اسلام در چند ضد سال پیش، جواب گوی مشکلات امروزی ماست؟

    1. علی گفت:
      ۴
      ۲

      خانواده مقتول پیش شرط عفو رو مطلع شدن از محل جسد عنوان کردند که تا آخرین لحظه نتیجه نگرفتند، از طرفی متهم عنوان می کرد جسد را در محل زباله شهری رها کرده، اما مفقود بودن جسد موجب جریحه دارتر شدن خانواده مقتول شده

  5. داوود گفت:
    ۳
    ۸

    فارغ از تمامی اتفاقات در قانون مجازات اسلامی مکتوب است زمانی میشود شخصی را به قتل محکوم و قصاص نمود که جنازه‌ای برای اثبات این مدعا وجود داشته باشد. در دفاع از حقوق برباد رفته آرمان عبدالعالی باید گفت که کسی چه میداند شاید آنروز صبح غزاله شکور قصد سفر به خارج از کشور را از مبادی غیر قانونی را داشته و از آرمان تقاضای همراهی کرده و آرمان امتناع ورزیده و غزاله با شخصی دیگر از کشور خارج شده و…؟
    کسی چه میداند که شاید دختری که در ایتدای روز بدون اطلاع پدر و مادر به منزل شخصی آقای عبدالعالی مراجعه کرده شب قبل را کجا گذرانده است ؟؟؟؟
    من به نوبه خود وبا استناد به مطالب موجود چنین نظری دارم که آرمان در ذهن و رویای خود غزاله را کشته و نابود کرده و این متاثر از گفتگوی این دونفر در روز کذایی بوده و آرمان کاملاًبیگناه بوده و به قتل رساندن این جوان کاری کاملا اشتباه و بیهوده بوده است.
    خانواده شکور بهتر بود راه دیگری را برای پاک کردن ننگی که بر پیکره خانواده وارد شده بود را انتخاب میکردند.

نظرات