عکس های رسپکت بهمن خودرو + تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات

0

خبرینا | شرکت بهمن خودرو بعد از تولید و عرضه خودروهای شاسی بلند فیدلیتی و دیگنیتی این بار تصمیم دارد خودروی سدان “رسپکت” را به زودی رونمایی و عرضه کند.

رسپکت بهمن خودرو – قیمت – عکس – تاریخ تولید و عرضه و..

جدیدترین عکس های رسپکت در جاده های ایران

رسپکت (RESPECT) نامی است که برای این سدان توسط بهمن خودرو انتخاب شده که البته در بازار چین با برند کووین و مدل شواندو (Cowin Xuandu) شناخته می شود. به تازگی وبسایت عصرایران چند عکس از حضور رسپکت برای تست در جاده (اتوبان تهران – کرج) منتشر کرده که باهم در زیر می بینیم.

عکس: تست بهمن رسپکت توسط بهمن خودرو در جاده های ایران / عصرایران

عکس: تست بهمن رسپکت توسط بهمن خودرو / عصرایران

مشخصات بهمن رسپکت و شباهت به چری آریزو

این خودرو قرار است تا با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژ به بازار عرضه شود. بهمن رسپکت توان ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر دارد و سیستم انتقال قدرت آن از نوع CVT با تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته است. با نگاهی به سهام داران Cowin و از سویی ویژگی های سدان ژوآندو، می توان پی برد که این سدان از نظر پلتفرم مشابه به چری آریزو ۵ و آریزو ۶ است.

عکس: نمای عقب رسپکت بهمن

همچنین ساختار قوای محرکه رسپکت گروه بهمن نیز در بحث انتقال قدرت مشابه به رقبای مدیران خودرویی بوده و در بخش پیشرانه هم، نسخه به روز رسانی شده قوای محرکه AVL برای محصول جدید گروه بهمن انتخاب شده است.

عکس: نمای جلو و زیر کاپوت رسپکت بهمن

تجهیزات ایمنی بهمن رسپکت

در بخش ایمنی رسپکت نیز مواردی مانند: کروز کنترل ثابت، ورود بدون کلید، رادار پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نشانگر فشار باد لاستیک ها، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی، ترمز پارک اتوماتیک، هدلایت اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی کودک، ایربگ ردیف جلو و جانبی جلو، نور پردازی کابین، اتوهلد، سنسور نور و باران، و … قابل اشاره هستند.

عکس: داخل کابین رسپکت بهمن خودرو

قیمت رسپکت بهمن چقدر است؟

اما با توجه به سیاست های قیمت گذاری خوب بهمن خودرو در خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی انتظار می رود قیمت رسپکت کاملا رقابتی باشد. از آنجایی که این خودرو خیلی شبیه به آریزو ۵ (توربوی جدید ۶۸۰ میلیون تومان) و آریزو ۶ (۸۷۰ میلیون تومان) هستند به نظر می رسد قیمت رسپکت بهمن کمی ارزان تر از این دو خودرو در بازه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان باشد.

عکس: بهمن رسپکت در ایران Bahman Respect in iran  / اسب بخار

گفته شده قیمت نمونه ی مشابه این خودرو در چین در حدود ۱۰۶۴۰ تا ۱۴۷۴۰ دلار است.

تاریخ تولید و عرضه رسپکت بهمن

از آنجایی که تست جاده ای بهمن رسپکت در ایران آغاز شده و طبق شنیده ها این خودرو در زمستان ۱۴۰۰، رونمایی رسمی می شود و سپس در اوایل ۱۴۰۱ برای عرضه به دست مشتریان برنامه های فروش آن ارائه خواهد شد.

نظرات