بیوگرافی سلنا گومز به همراه اخبار و عکس های جدید

0

خبرینا | سلنا گومز خواننده و بازیگر آمریکایی به علت چهره و جذابیت های ظاهری اش تقریبا جز مشهورترین افراد سلبریتی دنیای هنر است. به همین دلیل وبسایت خبرینا سعی کرده تا بیوگرافی کامل به همراه جدیدترین اخبار و عکس های سلنا گومز را برای شما آماده کند.

همه چیز درباره سلنا گومز- بیوگرافی – قد – دوست پسر – کارهای موسیقی – فیلم ها و ..

بیوگرافی سلنا گومز Selena Gomez

نام: سلنا گومز
محل تولد: گرند پریری، تگزاس
تاریخ تولد و سن: ۲۲ ژوئیه ۱۹۹۲ (سن ۲۹)
قد: ۱۶۵ سانتی متر
نام کامل: سلنا ماری گومز Selena Marie Gomez
حرفه: خواننده، ترانه سرا، بازیگر، تهیه کننده
شهرت: انسان دوستی – سلنا گومز جوانترین سفیر یونیسف است که در ۱۷ سالگی منصوب شده است.

سلنا گومز کیست؟

سلنا گومز خواننده، بازیگر، ترانه سرا و تهیه کننده در ۲۲ ژوئیه ۱۹۹۲ در گرند پریری، تگزاس به دنیا آمد. مادرش که با نام مندی شناخته می شود، سلنا را در سن ۱۶ سالگی به دنیا آورد. نام او برگرفته از خواننده مکزیکی “سلنا” بود و از تماشای بازیگری مادرش به بازیگری علاقه پیدا کرد.

عکس: سلنا گومز در کودکی

گفته شده پدر سلنا گومز با اصلیتی مکزیکی و مادرش نیز اصلیت ایتالیایی دارد.

فعالیت هنری سلنا گومز

او کار خود را در کسب و کار نمایشی با یک اجرای دو ساله در برنامه کودکان بارنی و دوستان آغاز کرد.

پس از چند نقش کوتاه در چند فیلم، گومز به عنوان هنرمند مهمان در کانال Disney The Suite Life of Zack & Cody و Hannah Montana بازی کرد.

در سال ۲۰۰۸، گومز اولین فیلم انیمیشن خود را به نام Horton Hears a Who! را ساخت و در فیلم خانوادگی شبکه ABC به نام nother Cinderella Story به همراه دوست و همکارش اندرو سیلی بازی کرد.

عکس: سلنا گومز در سال ۲۰۰۸

سلنا دو پروژه را برای فرانچایز فیلم اصلی کانال دیزنی نیز فیلمبرداری کرد. اولین برنامه Protection Princess بود که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و دمی لواتو نیز در آن نقش آفرینی کرد. بعدا در سال ۲۰۰۹، او در فیلم Wizards of Waverly Place: The Movie بازی کرد.

در سال ۲۰۰۹، گومز اولین آلبوم خود را با گروه خود به نام “Selena Gomez & the Scene” منتشر کرد که در جدول آلبوم های بیلبورد ۲۰۰ در رتبه نهم قرار گرفت.

عکس: سلنا گومز در سال ۲۰۱۰

گومز سپس دو آلبوم دیگر با گروه خود منتشر کرد و در Monte Carlo (2011)، Spring Breakers (2012) و انیمیشن هتل ترانسیلوانیا (۲۰۱۲) به عنوان بازیگر و دوبلور بازی کرد.

عکس: سلنا گومز در سال ۲۰۱۲

در سال ۲۰۱۳، او اولین آلبوم تکی خود به نام “Stars Dance” را منتشر کرد و تک آهنگ اصلی “Come & Get It” آلبوم، جز ۱۰ آهنگ برتر در لیست ۱۰۰ بیلبورد شد. او در فیلم های فرار (۲۰۱۳)، بدون سکان (۲۰۱۴) و رفتار بد (۲۰۱۴) نیز بازی کرد.

عکس: سلنا گومز در سال ۲۰۱۳

گومز در تابستان ۲۰۱۵ با تک آهنگ “Good for You” به جدول آهنگ ها بازگشت و در اکتبر همان سال پنجمین آلبوم خود را با نام Revival منتشر کرد.

عکس: سلنا گومز در سال ۲۰۱۴

او همچنین به عنوان خواننده در انیمیشن هتل ترانسیلوانیا ۲ که در پاییز همان سال منتشر شد نیز حضور داشت و به عنوان مربی برای گروه Gwen Stefani به فصل نهم مسابقه تلویزیونی The Voice پیوست.

عکس: سلنا گومز در سال ۲۰۱۵

سلنا گومز در سال ۲۰۱۷ با آهنگ‌های تحسین‌ شده‌ ای مانند «دروغگوی بد Bad Liar» و «این من نیستم It Ain’t Me» که حاصل همکاری با دی‌جی نروژی Kygo بود به شهرت خود بیش از پیش افزود.

عکس: سلنا گومز در سال ۲۰۱۶

او همچنین در سبک رپ نیز با رپری به نام Gucci Mane برای آهنگ “Fetish” و با Marshmello برای آهنگ “Wolves” همکاری کرد.

سلنا در سال ۲۰۱۷ جایزه «زن سال» را در مراسم جایزه موسیقی بیلبورد دریافت کرد.

عکس: سلنا گومز در سال ۲۰۱۷

در سال ۲۰۱۸، گومز آهنگ “بازگشت به تو” را برای سریال درام نتفلیکس به نام ۱۳ Reasons Why منتشر کرد و در نقش کاراکتر “ماویس” در هتل ترانسیلوانیا ۳ حضور پیدا کرد.

سال بعد یعنی در ۲۰۱۹، او در کمدی زامبی “مردگان” ساخته جیم جارموش به سینما بازگشت.

در دو روز پشت سر هم در اکتبر ۲۰۱۹، سلنا گومز تک‌ آهنگ‌های «Lose You to Love Me» و «Look at Her Now» را منتشر کرد که جز داغ ترین آهنگهای سال شدند و بعد از این موفقیت او آلبومش به نام «Rare» را منتشر کرد که جز برترین های لیست ۱۰۰ بیلبورد شد.

در همین سال، این هنرمند با استعداد دوبلوری، شخصیت “بتسی زرافه” را در فیلم Dolittle رابرت داونی جونیور صداگذاری کرد.

در ماه می ۲۰۲۰، اعلام شد که گومز مجری و تهیه کننده اجرایی برنامه آشپزی شبکه HBO Max به نام سلنا + سرآشپز خواهد بود.

در ماه آگست ۲۰۲۰، گومز با گروه دخترانه Blackpink که گروه کره ای هستند برای آهنگ “Ice Cream”، از آلبوم “album” همین گروه همکاری داشت.

در نوامبر ۲۰۲۰، گومز به عنوان تهیه‌کننده اجرایی و ستاره فیلم بیوگرافی In the Shadow of the Mountain به کارگردانی الگین جیمز، معرفی شد.

عکس: تغییر چهره سلنا گومز از ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰

در ژانویه ۲۰۲۱، گومز تک‌آهنگ‌های «De Una Vez» و «Baila Conmigo» را از آلبوم چندآهنگه (EP) اسپانیایی زبان خود به نام Revelación، منتشر کرد. “عشق خودخواه Selfish Love” با DJ Snake به عنوان سومین تک آهنگ در ماه مارس همان سال منتشر شد.

عکس: سلنا گومز در سال ۲۰۲۱

همچنین گومز با خواننده کلمبیایی “کامیلو” در آهنگی با عنوان “۹۹۹” که در ۲۷ آگوست ۲۰۲۱ منتشر شد، همکاری کرد.

جنگ با لوپوس

در اوایل ژانویه ۲۰۱۴، گزارش شد که سلنا گومز بیش از دو سال با بیماری لوپوس که یک بیماری خود ایمنی است که می‌تواند باعث تورم صورت، خستگی، سردرد و درد مفاصل شود در حال مبارزه است. در سپتامبر ۲۰۱۷، این خواننده و هنرپیشه اعلام کرد که علائم پیشرفته لوپوس او را مجبور به پیوند کلیه در اوایل سال جاری کرده است و “فرانسیا رایسا” هم اتاقی دانشگاه و دوستش به او کلیه اهدا می کند!

عکس: اضافه وزن سلنا گومز به علت بیماری

عکس: سلنا گومز در سال ۲۰۲۱

عکس: اضافه وزن و هیکل سلنا گومز

سلنا گومز با چه کسانی دوست شد؟

از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، سلنا با نیک جوناس بازیگر و خواننده وارد رابطه شد که همین باعث حضور سلنا در آهنگی از جوناس برادرز به نام «بسوزانش» شد؛ اما در سال ۲۰۰۹ این دو رابطه‌شان را بهم زدند.

پس از اتمام این رابطه و در همان سال سلنا شروع به قرار گذاشتن با ستاره سینما تیلور لاتنر کرد که این رابطه ناموفق نیز پس از چند ماه به پایان رسید.

سلنا و جاستین بیبر

او از دسامبر ۲۰۱۰ شروع به قرار گذاشتن و دیدن جاستین بیبر خواننده کانادایی کرد. این زوج به سرعت مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفتند و به «جلنا» (ج برگرفته از «جاستین» و لنا برگرفته از «سلنا») معروف شدند.

سلنا و جاستین پس از قهر و آشتی‌های بسیار در نهایت در سال ۲۰۱۴ از هم جدا شدند.

سلنا و The weeknd

سلنا از ابتدای سال ۲۰۱۷ شروع به قرار گذاشتن با خوانندهٔ کانادایی د ویکند کرد. این دو نفر اولین حضور رسمی‌شان را با یکدیگر در مراسم «مت گالا» (Met Gala) تجربه کردند.

آن‌ها در اکتبر ۲۰۱۷ پس از ده ماه دوستی از یکدیگر جدا شدند. سلنا از آن زمان بار دیگر با جاستین بیبر در مکان‌های مختلف دیده شد هرچند که این زوج برای بار دیگر در ماه مارس ۲۰۱۸ از یکدیگر جدا شدند.

عکس: سلنا گومز و جاستین بیبر در دو دوره دوستی مختلف

دعوای سلنا و مادرش به خاطر جاستین بیبر

سلنا گومز به طور آشکار با مادرش مندی تیفی دعوا کرده است آن هم به خاطر جاستین بیبر! موضوع از این قرار است که این دو در دسامبر ۲۰۱۷ یکدیگر را در اینستاگرام آنفالو کردند و به گمانه زنی ها مبنی بر اینکه سلنا و مادرش به خاطر رابطه دوباره با جاستین بیبر با هم دعوا کرده اند دامن زدند.

عکس: سلنا گومز و مادرش مندی

“مندی تیفی”مادر سلنا، چندی بعد از این اتفاقات در مصاحبه با مجله Gossip Cop گفت که از قرار ملاقات دخترش با بیبر راضی نیست، اما نمی تواند در این زمینه کاری انجام دهد. او گفت: «سلنا می‌تواند تا زمانی که شاد، ایمن و سالم است هر طور که می‌خواهد زندگی کند».

سلنا گومز در شبکه های اجتماعی

سلنا گومز در سال ۲۰۱۸ در تصمیمی جنجالی برای حفظ سلامت روان خود از رسانه های اجتماعی خارج شد، او صفحه اینستاگرام خود را با چندین میلیون دنبال کننده غیرفعال کرد. اما بعد از ۲ سال دوباره برگشت و هم اکنون صفحه اینستاگرام او ۲۷۳ میلیون دنبال کننده دارد.

عکس: نیم رخ سلنا گومز

همچنین سلنا گومز در توییتر بیش از ۶۵ میلیون دنبال کننده و در تیک تاک بیش از ۳۷ میلیون دنبال کننده دارد.

نقل قول هایی از سلنا گومز

همیشه خودت باش، هیچکس بهتر از تو نیست!

شما حق داشتن یک زندگی زیبا را دارید.

«خودت بودن تمام چیزی است که لازم داری. اگر می‌خواهید کسی را تحت تأثیر قرار دهید، نقش شخص دیگری را بازی نکنید، فقط خودتان باشید.»

«اگر چیزی را دوست دارید، آن را رها کنید. اگر واقعا شما را دوست داشته باشد، راهی برای بازگشت پیدا خواهد کرد.»

عکس: سلنا گومز در مجله Elle / منبع: instagram.com/selenagomez

من قرار گذاشتن رو دوست ندارم، چون همیشه دست و پام را گم می کنم!

من عاشق نیکی میناژ، امینم و کیتی پری هستم. همه آنها خودشان هستند و من این را دوست دارم.

سلنا گومز از ستاره بودن در موسیقی خسته شده!

سلنا گومز در مصاحبه‌ ای جدید گفته است که دیگر از ستاره بودن در دنیای موسیقی پاپ لذت نمی‌برد و از آن راضی نیست؛ چون مردم نمی‌توانند میان هنر او و شخصیتش تفاوت قائل شوند.

گومز به نشریه ووگ گفته: «سخت است به کار موسیقی بپردازید وقتی مردم شما را خیلی جدی نمی‌گیرند. من لحظاتی را تجربه کرده‌ ام که با خود می‌گفتم: «هدف از این کار چیست؟ اصلا چرا این کار را انجام می‌دهم؟»

خانم گومز اعلام کرده که از واکنش‌های برخی از افراد به آهنگش در سال ۲۰۱۹ با نام «تو را از دست می‌دهم تا عاشقم باشی» (Lose You to Love Me) که اولین آهنگ از آلبوم (Rare) بود، نا امید شده است. او این تک آهنگ را «بهترین آهنگی» که تاکنون خوانده، توصیف کرده است.

او توضیح داد: «به نظرم افراد بسیاری از موسیقی من لذت می‌برند و من قدردان آن هستم و به همین دلیل به فعالیت خود ادامه دادم، اما به نظرم دفعه بعدی که آلبومی منتشر کنم، خیلی متفاوت خواهد بود. می‌خواهم قبل از آنکه شاید برای همیشه از دنیای موسیقی بازنشسته شوم، یک بار دیگر تلاش کنم.»

به گفته سلنا، او میخواهد زمان بیشتری را صرف تهیه‌کنندگی و بازیگری کند./ایندیپندنت

تهیه و ترجمه توسط خبرینا

نظرات