تزیین شب یلدا 2023 با ترفند های کم هزینه اما جالب

0

در این بخش از دنیای مد اینبار با چند مدل تزیین شب یلدا ۲۰۲۳ – ۱۴۰۲ از جدیدترین ژورنالها و تصاویر بروز در خدمت شما هستیم. دو طبقه بودن این سفره باعث می‌شود جزییات آن بیشتر پیدا باشد. ترکیب ظرف‌های چوبی، مسی و فیروزه ای آن را مزین کرده است. تنها دو برش هندوانه در اطراف آن کفایت کرده است. پرده ای که با تم رنگی سفره متناسب باشد، نیز در پس زمینه آن سفره را زیباتر کرده است.
در هر منطقه ای، شیرینی سنتی مختص آن مکان را در شب یلدا در سفره می‌گذارند. در این سفره نیز قطاب وجود دارد که در کنار سازی سنتی و کتاب حافظ شیرازی مجموعه ای زیبا را تشکیل داده اند.
سفره شب یلدا اغلب تمی قرمز دارد، به همین دلیل میوه‌های قرمز، رومیزی قرمز و شمع‌هایی قرمز در این سفره استفاده شده اند. از این رو ما در این مطلب جدیدترین و خاص ترین طرح های تزیین شب یلدا را جمع آوری کرده ایم که مطمئنیم میتواند ایده ها و طرح های خوبی به شما دهند. در ادامه مطلب با خبرینا همراه باشید.

تزیین شب یلدا

جدیدترین تزیین شب یلدا ۲۰۲۳

در بسیاری از مناطق ایران در دوران نامزدی یا سال اول ازدواج، طبق رسوم، خانواده داماد در شب یلدا به منزل خانواده عروس می‌روند. خانواده داماد با خود هدایایی برای عروس می‌برند. در کنار این هدایا یک سفره مختصر شب یلدا نیز برده می‌شود. همانطور که گفته شد هر منطقه ای از ایران به شکل متفاوتی این رسم را اجرا می‌کنند. برای مثال در قدیم خانواده داماد در طبق‌های مختلفی را که کدو تنبل، هندوانه، آجیل، انار، نقل و تنقلات در آن‌ها بوده، روی سر می‌گذاشتند و به منزل عروس می‌بردند.

در این شب تازه عروس در منزل خود، به عنوان نشانه ای از ذوق و خلاقیتی که دارد، یک سفره مفصل یلدایی بر پا می‌کند. در بعضی از شهرها خانواده عروس نیز به داماد هدیه کوچکی پیشکش می‌کنند. در اصفهان قدیم هدیه ای که برای داماد فرستاده می‌شد غذای محلی بوده است. در مازندران نیز خانواده داماد برای شب چله خرجی به خانواده عروس هدیه می‌دادند. خرجی یعنی هر آنچه مایحتاج خانواده عروس است.

تزیین شب یلدا

تزیین شب یلدا ساده

تزیین شب یلدا

تزیین شب یلدا ۱۴۰۲

تزیین شب یلدا

تزیین شب یلدا سنتی

تزیین شب یلدا

تزیین شب یلدا برای مدرسه

تزیین شب یلدا

سفره شب یلدا امسال

تزیین شب یلدا

تـزیین شب یلدا عروس

تزیین شب یلدا

تزیین شـب یلدا روی کرسی

تزیین شب یلدا

تـزیین شب یلدا ۲۰۲۳

تزیین شب یلدا

تزیین شب یلدا

 

 

** امیدوارم از دیدن این تصاویر لذت برده باشید **

اختصاصی: خبرینا

نظرات