وحید آقاپور بازیگر سریال ممیزی فیلیمو کیست؟(به همراه عکس)

5

خبرینا | سریال ممیزی (شعر و ترانه) چند ماهی است که در ژانر تاک شو از شبکه فیلیمو پخش می شود. در این سریال شخصیت مسئول ممیزی و سانسور شعر و ترانه را وحید آقاپور بازی کرده که بازی و اجرای خوبش واکنش مثبت بینندگان مواجه شده است.

همه چیز در مورد وحید آقاپور بازیگر سریال ممیزی

در این مقاله بیوگرافی و زندگی نامه وحید آقاپور را برای شما گردآوری کرده ایم.

بیوگرافی وحید آقاپور | او اهل کجاست؟

وحید آقاپور متولد ۱۲ خرداد ۱۳۵۷ در شهر ری استان تهران است. وحید آقاپور اصالتا اهل شربیان استان آذربایجان شرقی است اما در شهر ری متولد شده و در آنجا سکونت دارد.

او مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران و مدرک ‏کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش از دانشکده سینما – تئاتر را دارد.

او فعالیت حرفه ای خود را از فرهنگسرای بهمن تهران در سال ۱۳۷۶ وقتی ۱۹ ساله بود با نمایش هاپوخان شروع کرد.

وحید آقاپور در کنار استاد سمندریان

کارگردانی و عروسک گردانی

دو سال بعد از شروع بازیگری در سال ۱۳۷۸ با نمایش عروسکی خورشید در آتش بعنوان عروسک گردان وارد این عرصه شد و چندین تجربه نیز بدست آورد.

سال ۱۳۸۴ در قامت کارگردان و بازیگر ظاهر شد و نمایش دو لقک و نصفی را در جشنواره تئاتر فجر اولین بار رو صحنه برد.

از تله فیلم تا سینما

اولین بار در سال ۱۳۸۷ در ۳۰ سالگی با تله فیلم خوشبختی به کارگردانی بهروز شفیعی جلوی دوربین رفت و با فیلم پذیرایی ساده مانی حقیقی سال ۸۹ وارد سینما شد.

وحید آقاپور در کنار جواد عزتی در فیلم سینمایی اکسیدان

آقاپور و چک برگشتی

سریال چک برگشتی سیروس مقدم اولین تجربه آقاپور در تلویزیون سال ۱۳۹۰ بود، او بعد از ۷ سال با سریال لحظه گرگ و میش در زمستان ۹۷ دوباره به تلویزیون بازگشت.

وحید آقاپور و الناز حبیبی در سریال دلدار

لازم به ذکر است که آقاپور در فیلم و سریالهای بسیاری بازی کرده که در این لیست نیامده است.

همسر وحید آقاپور

وحید آقاپور در سال ۱۳۸۲ وقتی ۲۵ ساله بود با مریم داننده بازیگر تئاتر ازدواج کرد، این دو حالا کنار هم در تئاتر های مختلفی بازی می کنند.

وحید آقاپور و همسرش مریم داننده

وحید آقاپور و همسرش مریم داننده

وحید آقاپور و سریال ممیزی

وحید آقاپور با بازی در سریال ممیزی (شعر و ترانه) که از شبکه فیلیمو پخش و منتشر می شود خیلی بیشتر از کارهای قبلی اش بر سر زبان ها افتاده است. این سریال با کارگردانی حامد جوادزاده و بازی آقاپور چند ماهی است که در حال پخش از فیلیمو است. جالب است بدانید صفحه رسمی این برنامه در اینستاگرام بیش از ۲۶۰ هزار دنبال کننده دارد.

وحید آقاپور در ممیزی شعر و ترانه

گپی خودمانی با سازندگان سریال ممیزی

مجموعه طنز ممیزی که هر ۱۰ روز یک‌ بار از طریق رسانه وی. او. دی فیلیمو پخش می‌شود و طرفداران بسیاری دارد توسط حامد جوادزاده، تهیه‌کننده و کارگردان این اثر به همراه چند تن از همکاران از جمله وحید آقاپور تهیه و پخش می شود.

آقاپور نقش ممیز لجوج شعر و ترانه را دارد و جوادزاده هم به‌صورت ماسکه در نقش خواننده حضور دارد. تا به‌حال حدود ٢٧ آیتم از ممیزی شعر و ترانه منتشر شده است که از میان آن‌ها «شب به گلستان تنها» به خوانندگی داریوش رفیعی، «مرغ سحر» از محمدرضا شجریان، «پیش‌درآمد» علی عظیمی و «حَیّک» از مهدی یراحی پربازدیدتر بوده اند.

روزنامه شهروند گفتگوی زیر را در رابطه با سریال ممیزی با وحید آقاپور انجام داده است:

جای ممیز نشستن در برنامه «ممیزی شعر و ترانه» چه حال و هوایی دارد؟

حال و هوای خوبی ندارد.

به هرحال ممیز ویژگی‌های چندگانه‌ای دارد. شما برای رسیدن به آن ویژگی‌ها چه مواردی را مدنظر قرار دادید؟

پیشینه این برنامه به چهار‌سال قبل برمی‌گردد. این آیتم‌ها در برنامه شهرآورد از شبکه یک پخش شد و بازخورد‌های خوبی هم داشت، اما بعد از مدتی متوقف شد. دنبال فرصتی برای تولید دوباره برنامه بودیم تا این‌که در چهار‌سال گذشته فضای مجازی عرصه‌ای شد برای عرضه فرآورده‌های نمایشی و محتوا‌های گوناگون؛ بنابراین این فضا را برای تولید دوباره این برنامه مناسب دیدیم.

عکس: وحید آقاپور/اینستاگرام

کاراکتر ممیز یک اندیشه محوری دارد و آن اندیشه، اندیشه‌ای محدود، سختگیر، کج‌سلیقه، توأم با سوء‌ظن و سوء‌تفاهم است. وقتی این موارد در یک کاراکتر جمع شود، چیز جذابی نمی‌شود. تجربه سالیان گذشته و درواقع شناختی که از ژانر کمدی دارم، کمک کرد تا این صفات را در کنار نمک ذاتی و جذابیت توضیح‌ناپذیر ادغام کنم و این کاراکتر خلق شود؛ کاراکتری که هم حرص درآور و هم دوست‌داشتنی است.

چقدر از ایده این اجرا و قرار گرفتن به جای چنین شخصیتی که همه چیز را از بالا نگاه می‌کند، برای خودتان بود؟

ایده کلی البته متعلق به حامد جوادزاده است، ولی برای نوشتن هر قسمت، کارِ گروهی روی متن انجام می‌شود که من و حامد جواد‌زاده در آن نقش بیشتری داریم و درواقع درباره این‌که شخصیت و سوژه چطور جذابیت پیدا می‌کند و چطور قابل انتقاد است بحث و تبادل‌نظر می‌کنیم. به‌هرحال پروسه کار روی متن، تأثیر زیادی در قابل دفاع بودن محصول دارد و همه این مراحل با همفکری انجام می‌شود تا به نتیجه برسیم.

عکس: وحید آقاپور / اینستاگرام

احتمالا خودتان هم تجربه قرار گرفتن در چنین فضایی را دارید.

بله، اصولا همین ممیز‌ها وظیفه صدور مجوز برای تئاتر را دارند و من به دلیل فعالیتم در این عرصه برخورد زیادی با آن‌ها داشته‌ام. بخشی از تجربیاتم را در این راه به کار بسته‌ام و درواقع راهنمای من بوده است.

از همان ابتدا چطور این کار را قبول کردید؟

ما به‌واسطه همکاری در رادیو گفتگو از گذشته آشنایی داشتیم بنابراین همکاری دوباره در پس همان آشنایی‌ها شکل گرفت. به‌هرحال اغلب پدیدآورندگان هنری در کشور ما اعم از شاعر، نویسنده، سینماگر، هنرمند تئاتر و سایر شاخه‌های هنری در عرصه کاری خود با مقوله نظارت آشنا هستند و گاهی ذهنیتی هم در این‌باره دارند.

مخاطبان هنر هم تا حدودی از مقوله ممیزی به درکی نسبی رسیده‌اند. به‌هرحال این برنامه درباره ممیزی و معایبش طرح موضوع می‌کند و به آن نگاه طنازانه و مفرحی دارد و این دو مقوله به من انگیزه قبول و ادامه همکاری را در این زمینه داد.

تا جایی که می‌دانم بازتاب‌های «ممیزی شعر و ترانه» خوب بوده است، اما می‌خواهم بدانم در این مدت بازخورد بد یا نقدی هم داشته‌اید؟

عمده بازخورد‌های منفی از طرف هواداران برخی از خوانندگان بوده است که البته رده سنی آن‌ها خیلی پایین است. آن‌ها هم شاید با مقوله کمدی و طنز آشنایی زیادی نداشته باشند، بنابراین متوجه کارکرد برنامه‌ای اجتماعی و کمدی نیستند.

عکس: وحید آقاپور / اینستاگرام

برای شما کدام فضا جالب‌تر و راحت‌تر است؛ طنز یا جدی؟

آنچه برای من مهم است، کاری است که بتوان از کیفیت آن دفاع کرد. از نظر سختی و آسانی هم نمی‌توان آن را رتبه‌بندی کرد، اما در هر صورت کار اثرگذار دشوار است.

5 دیدگاه در “وحید آقاپور بازیگر سریال ممیزی فیلیمو کیست؟(به همراه عکس)

  1. مهرسام رحمانی گفت:
    ۶
    ۱

    ممیزی خیلی خفنه من عاشق وحید آقا پورم

  2. ناشناس گفت:
    ۲

    ممیزی عالیه دمتون گرمممم

  3. پریسا گفت:
    ۲

    ممیزی عالیههههههه

  4. حسین گفت:

    عالیه
    مخصوصا بازی وحیدآقاپور
    بازیشون بی نقصه

  5. نازنین گفت:

    ممیزی سریال مورد‌علاقه منه.

نظرات