معنی ژیگولو چیست؟ ماجرای ژیگولوهای ایرانی + عکس

4

خبرینا | در روزهای گذشته کلمه ژیگولو در گوشه و کنار فضای مجازی زیاد دیده شده است. علت آن هم صحبت های یک جامعه شناس به  آقای قرآیی مقدم در مورد پدیده ژیگولو در ایران با یکی از رسانه های داخل کشور بوده است.

معنی ژیگولو چیست؟ژیگولو در ایران

ژیگولو یعنی چی؟

معنی این واژه، تن فروشی پسران است که مدتی است در ایران نیز همچون بسیاری از کشورهای جهان رونق یافته است. فردی که ژیگولو باشد در ازای دریافت مبلغی همانند زنان فاحشه با یک زن رابطه جنسی برقرار می کند.

به زنی که این خدمات را دریافت می کند ژیگول می گویند!

مرد ژیگولو

به این عمل روسپیگری مردانه (Male prostitution) نیز می گویند که در آن یک مرد به یک زن خدمات جنسی در ازای دریافت پول ارائه می دهد.

ژیگولو گری در ایران

امان الله قرآیی مقدم، جامعه‌شناس در مورد این پدیده نو ظهور در میان پسران ایرانی، به خبرگزارهای داخلی ایران گفته است: «بعضی پسران در ازای روابط خود با زنان و دختران پول دریافت کرده و به دلیل بیکاری جوانان چنین اتفاقاتی رو به افزایش است.

قرآیی مقدم، تجردگرایی را یکی از دلایل و پیامدهای رخ داد پدیده خود فروشی پسران عنوان کرد و گفت: «بعضی از پسران ساکن شهرستان کرج و اطراف تهران به او گفتند، نمی‌دانند چند دختر و زن با آن‌ها در رابطه هستند.»

پسران ژیگولو در کنار زنان ژیگول در یکی از خیابان های تهران

این جامعه شناس، افزود: «تورم ۴۵ درصدی ایران در جوانان ایرانی موجب ترس و عدم توانایی آن‌ها در ازدواج می‌شود و حال آن‌ که خانواده سلول بنیادین هر جامعه‌ای به شمار می‌آید، مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد که می‌توان به عدم شکوفایی اقتصادی و عدم تمایل جوانان به سرمایه‌گذاری در ایران اشاره کرد و از نظر فرهنگی سبب جلوگیری از انتقال میراث فرهنگی به نسل آینده و از بین رفتن آن‌ها می‌شود و آثار غیر قابل جبرانی را در پی خواهد داشت.»

واکنش ها در ایران

اما بعد از انتشار مصاحبه آقای قرایی مقدم، بسیاری از رسانه ها و کاربران فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان دادند که نمونه ای از آنها را در زیر می بینید.

niloo گفته:

نوشته بود: افزایش پدیده ى ” ژیگولو” در ایران!
گفتم خوبه خدا رو شکر تو این بى پولى ژیگولها زیاد شدن!
گفت البته این ژیگولو اون ژیگولى که ما میگفتیم، نیست!
بعد که مطلبو خوندم دو زاریم افتاد، چقدر معنى کلمات عوض شده ما به آدمى که شیک و پیک و با کلاس بود، میگفتیم ژیگول!!

امید گفته:

شد شد نشد میرم ژیگولو میشم..

در انتها لازم به ذکر است که پدیده تن فروشی، روسپیگری یا همین ژیگولوگری در جهان موضوع جدیدی نیست و برخی از مردان یا زنان در سراسر دنیا ترجیح می‌دهند نیازهای غریزی جنسی خود را اینگونه برطرف کنند.

گرانترین ژیگولوی ژاپن

در دیگر کشورها نیز پدیده ژیگولو وجود دارد، برای نمونه در کشور ژاپن شخصی به نام هیکارو آیزاوا به عنوان گرانترین مرد ژیگولو در این کشور شناخته می شود.

عکس: هیکارو آیزاوا گرانترین ژیگولوی ژاپن

گفته شده هیکارو برای یک شب بودن با زنان به پول ما نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان می گیرد.

4 دیدگاه در “معنی ژیگولو چیست؟ ماجرای ژیگولوهای ایرانی + عکس

  1. هیوا گفت:
    ۳
    ۱۰

    دقیقا همسر قبلی من کرجیه و با وجود یک دختر ۹ ساله، از این راه کسب درآمد میکند. فکر میکنم از پیشکسوتان این پدیده نو باشد.

  2. Mhdparsa گفت:
    ۱۰
    ۲

    من یه مرد ۳۸ ساله هستم، چند وقت پیش از طریق تلگرام با یه آقای ۵۲ ساله آشنا شدم که متوجه شدم زنش ۳۸ سالش هست و خودش مشکل سرد بودن داره و زنش داغ هست… و از من درخواست کرد هفته ای یک بار رابطه داشته باشم ماهانه ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان پول میده من ترسیدم و بلاک کردم

  3. نقی گفت:
    ۱

    چه باحال😄

  4. ناشناس گفت:

    ولی من فک می کردم ژیگول کلا همون انگلیسی این بچه قرتی هایی که هم نرن هم نه یعنی پرستیژ مرده ولی نه تعمیر کاره نه گوشت پاک کن همیشه حس تهوع میده به آدم من با اکسسوری مشکل ندارم ولی امیدوارم آقایون این وسط فقط یه ژیگول بی خاصیت که دوتا وسیله بلد نیس، کتک کاری تعطیل،گوشت پاک کردن نکبت شوته فقط بلده عقده ای بازی دربیاره 🤢🤢🤢🤢🖕🖕🖕🖕

نظرات