علت مرگ احمد آزاد خواننده قدیمی چه بود؟ + عکس آگهی ترحیم

9

خبرینا | احمد آزاد خواننده بسیاری از آهنگهای معروف همانند ساقی، خوشگلای شمرون، مستمو شنگولم و پرنده درگذشت. احمد آزاد سال‌ها در شبکه ماهواره‌ای و فارسی‌زبان پارس در آمریکا، یک برنامه پربیننده درباره موسیقی کوچه‌بازاری به نام بامداد آدینه را تهیه و اجرا می‌کرد.

فوت احمد آزاد خواننده قدیمی

احمد آزاد خواننده قدیمی ایرانی در سن ۶۰ سالگی در شهر لس آنجلس آمریکا درگذشت. این خبر در چند کانال تلگرامی منتشر شده اما هنوز به طور رسمی در صفحه اینستاگرام آقای احمد آزاد اعلام نشده است.

آگهی ترحیم احمد آزاد

علت فوت احمد آزاد چه بود؟

ادمین صفحه اینستاگرام مرحوم احمد آزاد در جدیدترین پست ارسالی در این صفحه نوشته است:

بدینوسیله به اطلاع مردم شریف ایران میرساند استاد احمد آزاد در حین انجام ورزش دچار ایست قلبی شده و پس انجام چند عمل و مدتی بستری شدن در بیمارستان فوت نموده و با هماهنگی دفتر منافع ایران در آمریکا به ایران منتقل و امروز در قطعه ۳۴ بلوک ۱۰ آرامگاه خانوادگی در آرمستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

مراسم یادبود این هنرمند جاودان روز چهارشنبه ۱۲ آبان از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در همان مکان برگزار میگردد .

بیوگرافی احمد آزاد

احمدآزاد (۱۷ فروردین ۱۳۴۰ زابل- ۱۰ آبان ۱۴۰۰ لس آنجلس) خواننده، آهنگساز، شاعر، ترانه‌سرا، نوازنده، روزنامه‌نگار، نویسنده، مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون بود. از معروفترین اهنگ‌هایش می‌توان به ساقی، خوشگلای شمرون، مستمو شنگولم و من یه پرندم اشاره کرد.

عکس احمد آزاد در کنار ایرج خواجه امیری / بهمن ۱۳۹۸ لس آنجلس

او سالهاست که در شهر لس آنجلس آمریکا زندگی و فعالیت می کرد.

یادگیری موسیقی و آواز از کودکی

احمد آزاد در طی سالهای گذشته هیچگاه از آموختن، تحقیق و پژوهش درباره موسیقی دست نکشیده درحالی که موسیقی و آواز را از کودکی آغاز نموده است.

احمد آزاد در مصاحبه ای با مجله جوانان می گوید:
از دوران کودکی و از زمانی که در دبستان مشغول تـحـصـیـل بودم، آموزش سلفژ رانزد آقای هوشنگ بهشتی وفراگیری و آشنایی با ردیف ها و دستگاههای موسیقی ایران را در محضر استاد بزرگ تاج اصفهانی -آغاز کردم.

پس از خروج از ایران و زمانی که در رشته مهندسی برق به تحصیل اشتغال داشتم- تئوری موزیک را باآقای لقمان ادهمی شروع کردم- که این آغاز مرا به ادامه شناخت بیشتر موسیقی کشید ودر دانشگاه کلاسهای ویژه موسیقی را جزو درس های فنی گنجاندم تا نشاط بیشتری در تحصیل برایم فراهم کند.

پس از آشنایی بیشتر با خواندن و نوشتن موسیقی وآموختن، راز ورمز آهنگسازی و غـیره… ازکسانی که در اینجا با موسیقی دستگاهی ما آشنا بودند، کمک گرفتم تا مروری بر آموخته های گذشته داشته باشم از جمله آقای مهدی تاکستانی، با آمدن سیاوش زندگانی به آمریکا و همکاری و اجراء کنسرت با ایشان از این استاد موسیقی بسیار آموختم البته در تمام این سالها-خواندن ردیف های موسیقی آقای دوامی- میرزا عبدالله خان-محمود کریمی و دیگر اساتید راهنمای بسیارخوبی برای من بوده و هست و زمانی که آقای ایرج و گلپایگانی به امریکا آمدند- با استفاده از آشنایی و همکاری بین دو استاد بزرگ با سبک موسیقی و روش خواندن و اجرا دستگاههای موسیقی ردیف اصفهان بیشتر آشنا شدم و باکمک هر دو استاد نازنین، توانایی بیشتر در اجرای موسیقی آوازی بدست آوردم.

وبسایت خبرینا درگذشت مرحوم احمد آزاد را به خانواده محترم ایشان و دوست دارانش تسلیت عرض می کند. روحش شاد و یادش گرامی

9 دیدگاه در “علت مرگ احمد آزاد خواننده قدیمی چه بود؟ + عکس آگهی ترحیم

  1. ابراهیم مقصودلو گفت:
    ۱

    روحش شاد و قرین رحمت الهی قرار بگیرد

  2. ابراهیم مقصودلو گفت:
    ۱

    روحش شاد و قرین رحمت الهی قرار بگیرد

  3. ابراهیم مقصودلو گفت:

    نرگس عسکری زیارت با عرض سلام و خسته نباشید فوت نا گهانی هنرمند ایرانی احمد آزاد خواننده قدیمی را به تمامی هنر دوستان تسلیت عرض می کنم

  4. حسین از کاشان گفت:

    زنده یاد احمد ازاد یکی از خوانندگان خوشنام عرصه موسیقی بود که هیچوقت از مردمش جدا نبود و برای شاد کردن دل همو طنان درتلویزیون پارس هر جمعه برنامه های شاد اجرامیکرد او همیشه ارزویش این بود که روزی به ایران بر گرددخنده بر لب داشت وبا شوخیهای خود با همکاران دل مردم را شاد میکرد روحش شاد و یادش همیشه گرامی باد

  5. ناشناس گفت:

    شادروان احمدازادیکی از هنر مندان عرصه موسیقی بود که هیچوقت ازمردمش جدا نبود هر جمعه با ارایه برنامه های شاد و موسیقی اصیل ایرانی دل هموطنان را شاد میکرد ارزویش این بود که روزی به ایران بر گردد که متاسفانه نعش او به ایران باز گشت روحش شاد و یادش گرامی باد

  6. فریبرز .ف گفت:

    روحش شاد افتخاری بود برای شهرمان سیستان . در دهه ۶۰با ترانه های زیبایش زندگی کردیم . هنرمندی تکرار نشدنی . از صمیم قلب به همه همشهریها و هنردوستان تسلیت عرض میکنم .

  7. فریبرز .ف گفت:

    روحش شاد . ایشان یکی از مفاخر سیستان بودند . از صمیم قلب اسمانی شدن این هنرمند برجسته را به همه همشهریان وهنردوستان تسلیت عرض میکنم

  8. جواد گفت:

    روحش شاد
    هم باسواد یودهم سالم. هنرمند مردمی . خاطراتی با اهنگهاش دارم . سن وسالی هم که نداشت. حیف شد.

  9. ناشناس گفت:

    منم تازه باخبر شدم خیلی ناراحت شدم
    بسیار هنرمند مردمی بودن
    روحشان شاد

نظرات